אינסטגרם – הזריחה של הלוגו החדש

גם אם יש מי שעדיין לא מודה בזה, הרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו עלינו. לכל אחד יש את הרשת המועדפת עליו (או שתיים… או שלוש עשרה). ולכל אחת מהרשתות החברתיות יש את הייחוד שלה שנובע בעצם מהממשק שלה – הדרך שבה משתמשים בה. אין ספק שאינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות המובילות, דבר שהתבטא בהמון מספרים, כמו למשל 400 מליון משתמשים פעילים לחודש! עוד אחת מהדרכים שהמובילות שלה באה לידי ביטוי הייתה, להרגשתי, זה שהלוגו שלה הפך לאייקוני – סמל מוכר ואהוב שזכה להמון חיקויים. כבר מזמן, מזמן, רציתי להכין לכם פוסט מהמם על המחוות שעשו ללוגו של אינסטגרם, אבל איכשהו חשבתי שתמיד הוא יהיה כאן ולכן לא מהרתי. מה גם שהדחיינות שלי… טוב היא לא עוזרת… (חבריי הדחיינים אתם חייבים, אבל חייבים להכנס להרצאה הזו, שתסביר לכם איך המוח המיוחד שלכם עובד).

בכל אופן, כדי שתאמינו לי הכנתי בורד בפינטרסט של עוגות, עוגיות, תיקי בד, כריות ועוד – מגוון מחוות ללוגו הקודם של אינסטגרם עם הלוק הישן של מצלמת הפולארויד.
 

אבל אז פתאום (סתם, לא פתאום זה היה תהליך של תשעה חודשים) אינסטגרם יצאו בהודעה הזו (לחצו על play):

 

בוא נגיד שלא כולם (ואני ביניהם), אהבו את השינוי הזה. לא רק שהלוגו השתנה בצורה מהותית, התוצאה עצמה נראתה כמו משהו שכל ילד יכול לעשות, מה שהוביל לזה שהסרטון הזה רץ ברשת:

Behind the scenes on the new Instagram logo pic.twitter.com/WPld3t0rJF

אינסטגרם ידעו שהשינוי לא יעבור בקלות, ואולי בגלל זה הם פנו לכמה אמנים שיצרו מחוות מהממות ללוגו החדש ויעזרו בהשקתו. לחיצה על השם בכחול תוביל אתכם לחשבון האינסטגרם של היוצר במקרה הזה – 5ftinf.

כמובן שמיד שורה של אמנים ומעצבים מכל העולם קבלו השראה, וכל אחד יצר את הפרשנות שלו לשינוי הלוגו תוך שימוש במדיה האופיינית לו. אנימציה גרפית של סטודיו 2factory.

The #instagram logo swich ! #3d #motiondesign #motion

A video posted by 2factory (@2factoryparis) on

נראה לי שמי שעיצב את הלוגו החדש הושפע קשות מכל אותם צילומי הזריחה והשקיעה באינסטגרם. מה שבטוח אלו צבעים חמים ויפים. עבודה בצבעי מים של Jordan Molina.

או אולי הוא הושפע דווקא מהטרנד (המהמם והמוזר בו זמנית) של אומברה בשיער. איור של Ronald Restituyo.

אנימציית סטופ מושיין של Rachel Ryle –  מהישן צומח החדש. האמת שזה כזה מקסים שאותי זה שכנע.

Have you seen it!? @Instagram has a new icon!! As you can tell from this animation, I’m totally 'digging' it!! It’s so fresh, vibrant & fun! True, the original icon will forever have a special place in my heart, but I am loving the new look! @Instagram has always been so full of life & color and this icon truly reflects the vibrant world that we’ve all created through our posts in the app. Well done, @Instagram team! You’ve had my heart along with my art for years. I’m happy to share this colorful creation to celebrate this exciting milestone in your company's growth! Here’s to many more posts from all of us as we continue to make life vibrant!! #stopmotion #animation #art #drawing #gardening #flowers #blooming #fresh #colorful #vibrant #myinstagramlogo

A video posted by Rachel Ryle (@rachelryle) on

רק כמה בדים ושוב – אלמנט הדגרדה (ombre) הכל כך טרנדי. מחשבון האינסטגרם של – el.garrobo.

אצל האמן היפני tanaka tatsuya תמיד הכול בקנה מידה פצפון. כאן, הלוגו החדש הוא שדה של סיכות תפירה שהן בעצם בלונים שמחלקים לילדים.

. What’s your favorite color? . #myinstagramlogo #まち針 #風船 #MarkingPin #Balloon .

A photo posted by Tatsuya Tanaka (@tanaka_tatsuya) on

חשבון האינסטגרם של אמנית האיפור Girl grey beauty שווה הצצה בכל יום. כמו רבים גם היא מספרת שיהיה לה קשה להתרגל לשינוי.

לטענת Kickasso like Picasso נעליים הם הקנבס שעליו הוא מצייר. הלוגו החדש נתן לו השראה, והאמת שהתוצאה ממש מוצלחת בעיניי, אפילו יותר מהלוגו עצמו.

@instagram Thanks for the #inspiration! #newlogo #linkinbio if you want a pair.

A photo posted by Kickasso like Picasso (@k_o.brand_kickasso) on

sweetambs יצרה עבור Tastemade עוגייה עם רויאל אייסינג בלוק של הלוגו ׁ(ואם אתם עדיין לא עוקבים אחרי סרטוני המתכונים המעולים שלהם, זה הזמן להתחיל).

@Instagram Unveils New Logo & User Interface! @sweetambs #cookiethenews
A video posted by Tastemade (@tastemade) on

Paulo del Valle השתמש ביותר מארבע מאות פרחים כדי ליצור רימיקס של הלוגו החדש.

כמובן שגם על שגעת הציפורניים המהפך הזה לא פסח.

לסיום מצרפת כאן גם את העבודה של aravisdolmenna, בעיקר בשל הדברים שכתב לכל מי שהגיב באופן שלילי על השינוי:

"Now I know it is natural to be resistant to change and that familiar things make us feel safe and comfortable, however I thought IG was supposed to be a community of creatives, and you can't be creative if you don't try new things"

T is for trademark: Few of you will have missed the fact that this week @instagram has changed its trademark, I thought the new design to be fairly unremarkable, however what I did find remarkable was that their announcement was accompanied by 137 thousand comments (no less) mostly negative. Now I know it is natural to be resistant to change and that familiar things make us feel safe and comfortable, however I thought IG was supposed to be a community of creatives, and you can't be creative if you don't try new things (otherwise we might all still be walking about in 70,s flares and lobe collars, or still driving boxy 80,s cars. Ok, so maybe this logo will grow on us, maybe it won't, maybe they will try something new again, but one thing is for sure, nothing stays the same, and that is how innovation happens, in all fields.And that is also how nostalgia works, so that one day we can say "remember the old Instagram logo, that people used to make by laying out coffee cups and crayons" "oh yes" they will reply "funny how we hated the new design, it's like an old friend now". #rebels_t_16 #myinstagramlogo

A photo posted by aravisdolmenna (@aravisdolmenna) on

הבאתי לכם מבחר מנצח אבל יש עוד אלפי רעיונות של אמנים מכל העולם. מוזמנים לנבור בצילומים שתויגו באפליקציה ב – myinstagramlogo#. אז אחרי שראיתם את כל הרימיקסים האלו, מהי עמדתכם בנוגע ללוגו החדש של אינסטגרם? 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *